Hagelcalamiteit

Schadeafhandeling

Er is sprake van een Hagelcalamiteit. Op deze pagina vindt u alle relevante informatie en updates over de afhandeling van hagelschades als gevolg van de hevige hagelbui. Ook leest u hoe u zich op het bezoek van de DEKRA expert kan voorbereiden.

Om de schade vast te stellen is een afspraak gemaakt met DEKRA Automotive. Dat gebeurde door u of door uw tussenpersoon. Wij zijn een onafhankelijk expertise-organisatie en gaan uw schade onderzoeken.

Afhandeling van Schadegevallen

Om de afhandeling van de schades efficiënt en gestructureerd te laten verlopen, hebben wij besloten om zelf de expertise-afspraken in te plannen, geclusterd en op basis van prioriteit.

Prioriteit van Schadegevallen

Wij bepalen de prioriteit van de schadegevallen aan de hand van de volgende criteria:
  • Rijdbaarheid van het voertuig: Is de beschadigde auto nog rijdbaar?
  • Total loss: Is er sprake van (vermoedelijk) total loss?
  • Herstelbaarheid van de schade: Zal de hagelschade worden hersteld?
  • Informatie over herstel:
    • Ja: Vermeld de hersteldatum en de locatie van het herstelbedrijf voor het inplannen van een bezoek.
    • Nee: Geef dit aan zodat wij de eigenaar kunnen informeren om ons te laten weten wanneer de hersteldatum bekend is.
Contactinformatie voor Hagelschades
Voor vragen en het doorgeven van informatie over hagelschades kunt u contact opnemen via de volgende contactgegevens:

Wat kunt u zelf doen?

Zorg ervoor dat u voor het bezoek van de expert al zoveel mogelijk informatie heeft verzameld. Dit versnelt het behandelingsproces. Lever alle relevante informatie in bij het bezoekadres waar we de schade beoordelen. Denk hierbij aan:
  • het beschadigde voertuig
  • het kentekenbewijs
  • de sleutel(s)
  • de groene kaart
  • het ingevulde schadeaanrijdingsformulier (SAF)
  • een omschrijving van wat er precies beschadigd is 
  • de originele aankoopbedragen en de aankoopdatum van wat beschadigd is, denk aan:
    • originele aankoopbewijzen zoals bonnetjes, facturen, garantiebewijzen en verpakkingen;
    • aankoopnota’s/bankafschriften van de beschadigde goederen;
    • een gespecificeerde herstelofferte, tenzij u de schade zelf wilt herstellen.
    DEKRA Automotive werkt als onafhankelijke partij samen met uw verzekeringsmaatschappij. DEKRA doet onderzoek naar de grootte en de oorzaak van schade aan uw voertuig. Wij stellen het schadebedrag vast, inclusief eventuele aanvullende dekkingen. Wat we precies vaststellen, ligt aan uw verzekeringspolis.
    We bepalen het schadebedrag door te kijken naar de reparatiekosten. Zijn de reparatiekosten hoger dan de waarde van het voertuig? Dan stellen we de schade vast op basis van totaal verlies. Onze experts stellen een rapport op. Hierin vermelden we alle gegevens over de grootte en de omstandigheden van uw schade. Dit sturen wij naar onze opdrachtgever. Vaak is dit uw verzekerings- of leasemaatschappij. Zij nemen contact met u op om de schade verder af te wikkelen.
    Soms is verder onderzoek nodig. We houden u hierover altijd op de hoogte. Meestal komen wij bij de reparateur langs en soms kunnen we de schade op afstand regelen.

    Over DEKRA Automotive

    DEKRA Automotive is een onafhankelijk expertisebureau. Wij beschikken over specialisten op het gebied van onder andere personenauto's, oldtimers en klassiekers, caravans en campers. We stellen bijvoorbeeld (motor)technische schades vast en voeren onderzoek uit naar de oorzaak van schade. Daarnaast behandelen we bedrijfsschades en controleren we reparatie en onderhoud van voertuigen.

    Klachten

    DEKRA Automotive doet er alles aan om er voor te zorgen dat alle aanvragen naar wens worden afgehandeld. Toch kan het zijn dat u een klacht of opmerking heeft. Hiervoor kunt u een bericht sturen naar klachten​.automotive​.nl@​dekra​.com​.

    Meer weten?

    Meer weten over onze diensten en werkwijze? Download de onderstaande brochure van DEKRA Automotive. Of bekijk hier onze webshop .