DEKRA Claims & Expertise
Snel en effectief tweedehandsvoertuigen verkopen?
Fleet remarketing
Een commercieel actieplan op maat
Het succes bij de verkoop van tweedehandsvoertuigen heeft een sterke invloed op de winstgevendheid van autofabrikanten, korte-termijn-verhuurbedrijven, lange-termijn-leasebedrijven en andere spelers op het gebied van mobiliteit. DEKRA heeft kennis, ervaring, de tools en een internationaal netwerk die hun waarde bij remarketing overtuigend hebben bewezen.
Onze adviseurs staan u bij met
- Deskundig advies over commercieel beleid, verkooppromotie en remarketing
- Het bepalen van uw verkoopstrategie voor tweedehandsvoertuigen
- Het kiezen van uw primaire en secundaire verkoopkanalen
- Een maandelijks marketingactieplan
- Analyse van de maandelijkse KPI's
Met ons deskundig advies bevordert u de voorraadrotatie en optimaliseert u de restwaarde van uw wagenpark. Elk jaar analyseren en evalueren wij de remarketingactiviteiten uitvoerig, zodat de strategie waar nodig aangepast kan worden. Hierbij kijken wij onder andere naar:
- De inspanningen in het afgelopen jaar
- De voorraad- en verkooprealisatie ten opzichte van de prognose
- Het netwerk en verkoopactiviteit binnen het netwerk
- De doorverkoopprestaties per product
DEKRA kan u helpen bij het bepalen van uw strategie, maar deze ook voor u uitvoeren. Op basis van de remarketingstrategie stellen wij in dat geval een commercieel actieplan op en voeren desgewenst alle geplande marketing-, communicatie- en verkoopacties voor u uit.
Waarom DEKRA?
Met DEKRA kiest u voor grensoverschrijdende expertise: zo hebben wij Europese verkoopkanalen ontwikkeld waarbinnen jaarlijks meer dan 550.000 tweedehandsvoertuigen verhandeld worden. Samenwerking met DEKRA vergroot uw afzetmarkt en stelt u in staat om de optimale balans te vinden tussen verkoopvolume, verkoopsnelheid en opbrengst.